Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Nie zwlekaj! Wybierz aktualną ofertę private blog network w dobrej cenie.

Żeby konsument spostrzegł twój biznes musisz nie tylko złożyć firmową stronę www, ale także postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i pomocne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network – przydatne jako element rozbudowanej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone a potem nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową bądź firmę SEO), który dba o jakość dostępnych tam treści. Prywatne sieci portali są zwykle stosowane jako jeden z komponentów złożonej strategii marketingowej, co warto silnie podkreślić, bo najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość utworzenia dużej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a potem należy poświęcać mnóstwo czasu na utrzymanie ich w wysokiej jakości.

Wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

Prywatne sieci blogów świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To niejako każde miejsce w sieci, gdzie dodane są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej telefon czy e-mail, nazwa oraz adres. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także profil w internetowym katalogu firm, strona w mediach społecznościowych albo artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Inny skuteczny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej jakość pierwotnego artykułu, ponieważ odnajdywanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci postrzegają jako sygnał, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane są godne uwagi, pomocne informacje. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych przede wszystkim z aktualnymi wydarzeniami, prawem, doradztwem finansowym i medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO