Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Wszystkie działania, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie przynoszą spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.
Czym jest filtr Google
Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te usprawnią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały proces wymaga profesjonalnego podejścia, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie wróci na dawną pozycję.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać sprawę fachowcom.